در این فضا اغلب صاحبان مشاغل سعی میکنند برای خود بازارهای جدید بیابند و مشتریان را با ترفندهای خاصی جذب کنند. اما برخی از این ترفندها جوانمردانه نیست و یا نوعی رانت را در پی دارد.
امروز متوجه شدم که یک شرکت با مشتریان من برای تمدید بیمهنامه تماس داشته است. با این شرکت تماس گرفتم. قیمتها با تخفیف بود و ارسال رایگان. خانم اپراتور برای دو شرکت ایران و آسیا نرخ بیمه ثالث و بدنه میداد با تخفیف تا ۷۰ درصد در بیمه بدنه. هر چند همین اقدام تخلف محسوب میشود اما سوال اصلی اینجاست که شماره مشتری من و شما چگونه به دست این شرکت یا شرکتها و افراد دیگر رسیده است؟
آیا فروش اطلاعات مشتری به بیمه ایران هم رسیده است و یا رانتی در این بین وجود دارد و برخی افراد مسوول این شمارهها را در اختیار دیگران قرار میدهند؟
به فایل صوتی زیر گوش کنید، کد نمایندگی هم در این فایل اعلام میشود:
به نظر میرسد حراست بیمه ایران باید به فوریت به این موضوع رسیدگی کند تا از حقوق نمایندگان و مشتریان شرکت دفاع کند.
به مشتریان عزیز نیز توصیه میشود فقط با نمایندگانی که به آنان اطمینان دارید معامله کنید تا خدای ناکرده در دام کلاهبرداریهای احتمالی نیفتید.