هکر

آیتول؛ درز یا فروش اطلاعات مشتریان شرکت‌های بیمه

حفظ اطلاعات مشتریان همواره مورد اهتمام بنگاه‌های اقتصادی به‌خصوص بیمه‌هاست و شرکت‌های بیمه‌‌ای تلاش می‌کنند این اطلاعات ارزشمند را حفظ کنند.

حالا اما با توسعه کسب و کارهای اینترنتی زمینه برای سوء استفاده از اطلاعات محرمانه مشتریان افزایش یافته است.

“آیتول” سامانه‌ مربوط به خودرو و گفته می‌شود وابسته به شهرداری تهران است که خدماتی‌ از قبیل استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، عوارض شهرداری، عوارض سالانه، خلافی پلیس، عوارض طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، انجام امور بیمه‌ و کنترل تعمیرات خودرو را ارائه می‌دهد.

مشخص نیست این سامانه چگونه به اطلاعات مشتریان شرکت‌های بیمه دسترسی پیدا کرده است و با تبلیغات و ارسال پیام‌های گسترده سعی در جذب بیمه‌گزاران دارد.

البته از آنجا که “آیتول” تقریبا مشتریان همه شرکت‌های بیمه‌ای را هدف قرار داده است بعید نیست که این درز یا فروش اطلاعات از بیمه مرکزی انجام شده باشد.

هر چند دستیابی غیرقانونی به اطلاعات مشتریان خودش جرم محسوب می‌شود اما تخلفات “ایتول” به همین مورد محدود نمی‌شود.

این سامانه (و البته سایر استارتاپ‌های فروش آنلاین بیمه) قیمت بیمه را با تخفیف‌های ویژه به مشتریان خود ارائه می‌کنند که این نرخ شکنی‌ها در صنعت بیمه تخلف محسوب می‌شود.

این سامانه چند روز پیش از پایان بیمه‌نامه برای مشتریان پیام تمدید ارسال می‌کند و اگر مشتری جذب نشد چند روز بعد با پیامی حاوی تخفیف سعی در جذب بیمه‌گزاران می‌کند.

حال مشخص نیست که چرا شرکت‌های بیمه‌ای و در مرحله بالاتر بیمه مرکزی به تخلف‌های این استارتاپ‌ها اعتراض نمی‌کنند و از امنیت شغلی هزاران نماینده بیمه در مقابل چند سامانه فروش آنلاین حمایت نمی‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =